انواع ادوات کشاورزی

  • تاریخ انتشار : 2022/11/15
  • دسته بندی : خدمات ما
  • نظرات : 0

یکی از مهم ترین عناصر افزایش تولید و اشتغال زایی بخش کشاورزی در سال ۱۳۹۶ ، قیمت تیلر ، تراکتور و سایر ادوات می باشد که نسبت به سال های گذشته از قیمت مناسب تری برخوردار است.

مکانیزاسیون چیست؟

تعاریف و عبارات توضیح مکانیزاسیون کشاورزی یا ماشین کشاورزی، به صورت جهانی استاندارد نشده است. عبارتی که در یک کشور برای تعریف مکانیزاسیون به کار می رود، ممکن است در کشور دیگر همان معنی را نداشته باشد در سال ۱۹۶۴ کشور های اتحادیه اروپا در انتخاب عبارت مناسب برای مکانیزاسیون و ماشین ها و ادوات کشاورزی با مشکل مواجه شدند و برای رفع این مشکل از یک فرهنگ لغت مصور کشاورزی که توسط “اسیتن متس” نوشته و به شش زبان ترجمه شده بود، استفاده کردند. بعدها کشورهای آسیای شرقی نیز این عبارات و تعاریف را به کار بردند.

با توجه به مشکلات و محدودیت هایی که در کشور ما وجود دارد مکانیزاسیون کشاورزی و ماشین آلات تعاریف خود را دارد. اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی به مفهوم اقتصاد ریاضتی نیست، ولی اجرای آن در مزارع بیشتر به مفهوم نوعی سرمایه گذاری برای آینده است. شایان ذکر است با ثبات اقتصادی سال ۹۶ در بخش کشاورزی پیش بینی می شود که در مدت زمان کوتاهی این روند رو به افزایش خواهد بود و با ارائه تجهیزات و ماشین آلاتی با قیمت مناسب می توان به چرخه تولید کشاورزان کمک شایانی نمود.

آشنایی با تیلر

یکی از پرکاربردترین دستگاه هایی که امروزه در کشاورزی استفاده می شود تیلر های باغی است که این تیلر ها به دلیل مکانیزم نسبتا ساده خود با تنوع برندهای زیادی در سراسر دنیا تولید می شوند این تیلر های کوچک که به طور معمول در توان های حدود ۸ الی ۱۴ اسب بخار نیز ارائه می شوند، قیمت نازلی دارند و اغلب سودجویان از ناآگاهی مصرف کنندگان سو استفاده کرده و به تبلیغ و ترویج دستگاه های نامرغوب در مزارع و باغ ها می پردازند.

از جمله آنچه سبب می شود این دستگاه ها قیمت به مراتب کمتری داشته باشند، می توان به فناوری ساخت بسیار ابتدایی، رعایت نکردن استانداردهای ایمنی، استفاده از قطعات ارزان قیمت و با کیفیت پایین تر، رعایت نکردن اصول ارگونومیک، بی توجهی به اصول مکانیک خاک در طراحی و ساخت این دستگاه ها اشاره کرد. اینجاست که بحث فرهنگ خرید یا فرهنگ انتخاب نمایان می شود. شاید در اولین مرحله تصمیم به خرید کالا (یا خدمات)، قیمت اولیه آن بیش از هر چیزی توجه مشتری را به خود جلب کند، اما باید بدانیم که غیر از قیمت اولیه، عوامل دیگری نیز در تصمیم شما به خرید باید تاثیرگذار باشندکه اتفاقا بسیاری از آن عوامل نیز مادی اند. بسیاری از ما هنگام خرید به طور معمول به هزینه تعمیرات، هزینه لوازم یدکی و همچنین دسترسی آسان به لوازم یدکی مورد نیاز، توجه نمی کنیم و عمر مفید دستگاه ازچشم ما پنهان می ماند.

در این رقابت می توان قیمت تیلر را تا حد بسیار زیادی کاهش داد اما سیاست شرکت کوهستان مبتنی بر این است که کیفیت و کارایی تیلر از قیمت آن مهم تر است به عبارت دیگر هیچ ارزانی بی علت نیست . با توجه به شرایط اقتصادی موجود توان خرید مجدد تیلر برای کشاورزان ناممکن است بنابراین باید در خرید تیلر مناسب و با کیفیت دقت لازم به عمل آید.

 

 

 

 

 

 

  نظرات